time, testing, getting the stuff

Nu är det så att när man jobbar med smink går man ofta på kurser och man får ofta testa nya produkter. Men det gäller självklart inte bara inom make-up utan även hudvård, penslar, parfym .. allt !

Och nu är jag faktiskt igång med allt testande men vill inte testa allt på en o samma gång så jag började med Clinique 3 steg som jag har berättat om och den tycker jag är superbra men   jag har fått lite problem med finnar och eftersom jag har väldigt många synliga blodkärl på mina kinder så är produkterna en aning starka mot just min "känsliga" hy. Så det jag ska göra, eller det man kan göra är att köra på dessa produkter när man verkligen vill bli ren , tex om man ska sola eller göra något mer speciellt så man behöver ren hy till. För produkterna renar verkligen, man kan känna skillnaden !  Och anledningen till att finnar har ploppat upp är just för att den rengör på djupet, tar verkligen bort smuts och man måste ge det tid, hyn måste anpassa sig till dom nya produkterna och så är det alltid !

Sedan har jag även börjat testat Loreal's True Match Mineral Foundation. Detta är deras första mineral foundation och ska vara lika täckande som en vanlig foundation. Jag har bara använt den 1 vecka men jag tycker faktiskt den är bra. Speciellt när den inte kostar skjortan. Den täcker bra och man känner sig inte alls så sminkad som man kan känna sig så fort man får på vissa foundation. Jag känner att min hy andas lättare. Något jag ska köra med under sommaren ! Priset på denna produkt ligger på 185 kr på kicks.


Fick även test på Loreal's True Match Foundation. Den har jag använt tidigare och även den känns naturlig, jag kan inte säga att den är heltäckande men den kontrollerar väldigt bra dom lite "fetare" partierna i ansiktet. Färgen jag fick på denna produkt är en lite mörkare nyans och kommer nog funka väldigt bra för mig i sommar då jag får lite mer färg ! Men ska nog ta o blanda den med den andra nyansen jag har eftersom nu efter min resa har den blivit lite för ljus. så kanske, kanske får jag en bra nyans vid blandningen.
Priset på denna produkt ligger på 149 kr på kicks.



Jag ska även testa en produkt som jag tror många av er har hört talas om och det är fransförlängaren NeuLash.
Med den tänker jag börja med om ca 1-2 veckor ! Så återkommer med den :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0