Take care your skin

Fick en kommentar av en läsare. Du lämnade ingen mail jag kunde svara till så svarar här eftersom det kanske är kul för er andra att veta.!

 * Frågan löd så här: Hej Teresa, du har så fin hy (ser väldigt bra ut på bilder) inga finnar eller ärr. Skulle jag kunna få veta vad du använder för ansiktsprodukter?

Svar: Tack så mycket, och självklart får du veta vilka produkter jag använder. Har faktiskt aldrig haft problem med finnar men har nästan jämt problem med pigmentfläckar under vinterhalv året.

Just nu använder jag dessa produkter, som sagt har jag inga problem med finnar men använder för tillfället Neutrogena eftersom den passar mig bäst, speciellt nu på vintern då den inte torkar ut min hy och den lämnar en len och fräsch yta jämt. samtidigt är det ju bra för att inte få finnar !
Jag använder också L300 eye make-up remover då jag har väldigt känsliga ögon , Neutrogena tar även bort ögonmakeup men för mig är den lite för stark, så då passar den här andra bättre. Dessa produkter köper jag på apoteket.

Såhär står det om produkterna :


L300 Ögon make-up remover är en oljefri vätska med milda, rengörande ingredienser som inte irriterar ögat. Removern avlägsnar effektivt ögonmakeup och läppstift utan att lämna kvar en fet hinna, passar linsbärare.
Kostar ~ 60-70 kr



Neutrogena Visibly Clear är en oljefri make-up remover för ansikte och ögon. Det är en lätt, uppfriskande och fettfri rengöringskräm som fungerar på två sätt. Tar enkelt bort alla spår av smink till och med vattenfast mascara, från ansikte och ögon utan att lämna någon fet hinna eller oljig känsla. Den rengör porerna på djupet och avlägsnar alla spår av fett.
Kostar ~65 kr.


Unik rengöringstoner speciellt framtagen för att ta bort och förebygga pormaskar. Formulan går långt ner för att ta bort smuts och olja som sitter i porerna - de orenheter som kan leda till pormaskar. Huden blir märkbart lenare och fräschare. kan svida till lite. Kostar ~ 65 kr.

 

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0