Fettisdagen & laktosintolerant?

Tisdag idag och på schemat står det plugg,skola och mer plugg.. muntligt prov i naturkunskap imorn..
Idag är det också fettisdagen så man ska äta semlor eller idag är det kanske helt okej att äta fetmat..

Synd då att jag inte kan äta semlor, vid såna här tillfällen tycker jag faktiskt att bagerier ska sälja med laktosfri grädde så man kan köpa, samma med tårtor att de ska göra vissa tårtor med laktosfri grädde för det finns ju sånt grädde.. Visst jag kan ta tabletter men just nu har jag inga och råd för att köpa har jag inte heller.. Vill faktiskt bo i en storstad för Arboga har inga variationer. Tex på somrarna så är det gott att äta glass men hur mycket glass kan jag äta?, typ piggelin och 2 andra sorter och äta strutglass ja då har dom typ citronsorbet, mango eller hallonsorbet men åker jag sedan till större städer eller semester städer så finns det typ 100 olika sorters sorbet eller laktosfri glass vilket är skit bra. Arboga borde ha mer variationer för laktosintoleranta, känns som om de finns mer variation för gluten personer än för laktosintoleranta...

Nu slutar jag med mitt tjat.

Adios.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0