change of plans

mamma hade tydligen glömt bort att vi skulle tvätta eftermiddag.. blää så hon får tvätta ikväll o jag tar o tvättar imorn på morgonen istället :)

Istället har jag faktiskt skrivit ihop en liten text. Jag har ju sagt till er att jag skulle börja tipsa eller bättre sagt säga vad jag tycker är snyggt, o då menar jag med allt, tex inredning, kläder, smycket osv..

Nu är jag ju inne i det här med inredning så jag tänkte ge lite tips/berätta vad jag tycker om !

Det första man ska göra är att se vilka färger man gillar, i mitt läge är jag förtjust i grått,svart, benvitt, lila men när det gäller inredning så kan jag faktiskt tänka mig lite biege o limefärgade grejer !
Sedan kan man gå in o tänka på inredningen..
jag är dock mycket intresserad i gammaldags/antika grejer. Så när jag väl flyttar hemifrån så ska jag definitivt ha statyetter, då kan det vara siluetterna av en kvinna, eller en indian eller andra grejer. Jag tycker också det ska vara mycket stilrent, inte för många grejer utan det ska flyta in i varandra. Jag är en typ av perfektionist så jag kommer definitivt ha svårt att inreda mitt hus/lägenhet..

jaja om jag skulle ha svartgråa soffor skulle jag matcha med ett par mörklila, eller turkosa kuddar/filtar, det lyfter verkligen fram soffan och ger lite glöd i det mörka soffan.



 När det gäller tavlor, klockor, ljuslyktor så är det självklart lite antika föremål jag gillar också. tavlor gillar jag bäst när en tavla är indelat i 3 till flera delar, vilket gör en tavla mycket snyggare (tycker jag då)  men det beror ju också på vart man hänger upp dom eller var man ska ha dom.. Något som är snyggt är att få sitt ansikte eller något man gillar målat på en sån tavla, då blir den mer personlig. snyggt som tusan är det !



Klockor och lampor kan man alltid ha lite stilrena. jag tycker att klockor och lampor ska synas men de ska inte ta upp hela blickfånget för då missar man allt annat, därför är det rätt så smart att ha små dekorationslampor som kan synas upp mer, det är då smartast att ha dom vid fönster eller bredvid något man vill visa upp.



That's all for today !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0