Tips & Trix

Ska ge er lite tips nu om makeup!
Naturlig makeup
Ibland vill man helt enkelt inte se för översminkad ut fast man vill se fräsch ut och vill bära smink, till detta fall rekommenderar jag att du blandar din foundation med ansiktskrämen. Ta nästan lika mycket foundation som du tar ansiktskräm och blanda ihop det i handflatorna och smörj ansiktet. Det blir en mer naturlig look än när man tar foundation med pensel/svamp.  Till killar som sminkar sig är det här ett väldigt smart knep för att dölja det så bra som möjligt.

Du kan sedan ta puder bara på de ställen du tycker är glansigt tex T-zonen. För att få rouge så naturligt som
möjligt ta den precis på mitten av kinden (puta med munnen eller dra in kinderna för att lättast se var man ska applicera) och med små rörelse sudda ut kanterna och försök få den uppåt för att få en sån naturlig look som möjligt.
Ännu ett knep är att använda rouge som ögonskugga fast lättast är att under tiden du har på rouge på kinderna så drar du lite lätt på ögonlocket så färgen inte blir stark. Vill du att hela makeupen ska se naturlig så använd en brun mascara eller om du redan har mörka fransar använd då en genomskinlig mascara bara för att få till dom. Använder du eyeliner/kajalpenna så använd då en brun sådan och till läppar använd en hudfärgad lipgloss om inte bara läppbalsam. Följer du dessa råd så garanterar jag en naturlig utseende till vardags.

Jag gör alltid såhär när jag vill ha så naturlig look som möjligt för brukar faktiskt inte sminka mig så ofta bara när jag gör speciella saker och när det är fest. xooxoo





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0