Tips & Trix

Okej läsare, jag skriver lite om det jag själv tycker är viktigt o låter fler personer säga va ni vill att jag ska tipsa om innan jag skriver annat :)

Under denna period behöver huden extra mycket fukt så man kanske inte kan använda samma ansiktskräm eller rengöringsprodukter som man använder under våren eller sommarn, men ibland kan fetare krämer orsaka flottighet eller att man lättare får finnar men jag kan rekommendera L300 ansiktskräm för normal/torr hy. Den är fet men den åker så jäkla bra in i huden att man blir len och inte alls flottig. Men kom ihåg att alla nya produkter man testar ska man ge minst en vecka för provningstid eftersom huden måste anpassa sig till det "nya".L300 finns att köpa på apoteket och är oparfymerad.
 
L300 finns både för kvinnor & Män och finns även serie med anti age system.
Priset för ansiktskrämen låg nog på ca 80kr.


Samt rengörningsprodukter kan man byta ut efter säsonger. En rengörningsmjölk passar oftast bättre till vintern än rengörningsmousse eller gelé också kan du behöva en mildare peeling eller exfoliera huden mer sällan. samt en återfuktande och värmande ansiktsmask en gång i veckan.

För att undvika torrhet så gäller det också att man själv sköter sig och dricker mycket vatten.
Vitamin E är också bra för huden, den agerar som en antioxidant och bygger upp huden.
Vitamin E kan man få genom nötter eller bladgrönsaker.

jag har nämnt det här tidigare men om ni har glömt så upprepar jag det igen.
Har du torra,narriga eller hårda läppar kan du alltid "skrubba" med en mjuk tandborste. med roterande rörelser kan du borsta bort flagorna, smörj sedan läpparna med en fuktgivande läppbalsam, naturliga vaxer som sheasmör är bra för att hålla läpparna mjuka och vitamin E hjälper till att förhindra sprickor och torra läppar.

Nu har ni fått lite tips från mig, :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0